Skip navigation


Bolo chladnejšie ráno. Moju tvár ešte zakrýval polospánok. Prvé myšlienky sa krútili okolo tém: „dnes je štvrtok … OPS dnes to skonči veľmi zle. Aká bude cesta? Bude dlhá? Alebo zvládneme ju veľmi rýchlo?“ Mnoho bezvýznamných otázok, v ktorých ani usporiadaný človek sa nedokáže nájsť.

Ale život je už taký – stále žijeme v tom, že nevieme čo nás môže čakať.
Áno, život je aj preto nádherný. Každá minútka musí byť maximálne využitá naplno, aby sme pochopili, že žijeme z minulosti, žijeme pre súčasnosť a naša budúcnosť je neznáma.
Taká je aj jazda na vlaku. Vlak sa Hybe dopredu, jeho pohyb je jasný, no jeho cieľ je neistý. Nevedno kedy spomalí, nevedno kedy bude koniec dlhých myšlienok. Vlak dlhá reťaz snov o možnom i nemožnom, dlhá reťaz myšlienok, dlhý kolos bezvýznamných úvah. Jedná myšlienka za druhou odchádza. Ich význam a pochopenie sú niekedy v prítomnosti nepochopiteľné.

Vlak, more ľudí, skladisko myšlienok, to nepohodlné čudo, v ktorom sem-tam sa ani nevyspime.
Niekto sa možno vyspi, niekto nie. Ale to nie je dôležité.
Ale od filozofický úvah poďme do reality. Ako som už spomínal bol štvrtok a vonku akurát slniečko za mráčikom ma sledovalo či ešte spinkám. Nie, Maťko už nespinkal. Bolo 10:00 ráno a ja som konečne s pravou nohou stupil do štvrtkového popolu dňa. Štvrtok, deň bežnej kvality. V mojej terminológii nazývaný ako deň slabosti mal iné čaro. Najprv na pekné ránko mi prišli 2 SMS od kamošky. Áno, tie 2 SMS ma naozaj potešili. Boli pekné, ale čo je dôležité mali svoje čaro, čo som si na nich asi najviac vážil.
Po úprimných SMS som sa pustil do balenia veci, keďže po obede som odchádzal na tanečný tábor do Poľska. trička nohavice, hygiena slipy… To všetko som sa snažil natlačiť do mojej taštičky. Bola to maximálne nebezpečná činnosť, ale napokon som ju dokončil živí.
Ako som vravieval „Ruksak a príručná batožina, to sú moji najlepší priatelia v najbližších hodinách“, ktorý sem-tam dali zabrať aj tomu silnejšiemu.
Do Poľska, teda až na sever Poľska sme mali cestovať 21 hodín. Z toho 16 hodín vlakom. Napočudovanie som sa až nenormálne tešil… áno, tešil ako malé bábo… Bábo, ktoré sem-tam je rozmaznané… No, taký maznáčik… Ale to nie je dôležité, keďže neviem sám posúdiť či som maznáčik.
Ako vravievam „dievča ako dievča“… To isté platí aj pre vlaky „vlak ako vlak“…
No v Poľsku toto neplatí. Vlaky sa zrejme od seba nejako nelíšia. A keď aj sa líšia, tak jedine farbou.

Intercity – Zrýchlený vlak, ale pozor, riadna brzda

Nadpis myslím hovorí za všetko. Intercity Vlak, teda zrýchlený vlak, ktorý ma isť rýchlo. No jeho rýchlosť, alebo časté zastávky sa môžu prirovnať k osobnému vláčiku, hovorovo k hanči.
Budem krátky. Nastúpili sme do vlaku v Krakove. Po menších problémoch sme sa usadili. Vlak sa začal hýbať. Všetko vyzeralo maximálne v pohode . Keď tu zrazu zisťujeme, že náš vlak si sem-tam zastane v poly. Čudné, alebo skôr iritujúce. No, prekvapenie nás len čakalo. Vlak prichádza do hlavného priemyselného mesta Poľska, Katovice jeho spomaľujúce telo hovorí za všetko. Keď tu zrazu vláčik po 90 minútach si vyberá 45 minútovú prestávku. Taká akurát… čakám a čakám a vlak sa nehýbe. Už teraz by bolo jasné, že toto určite sa nepodobá na zrýchlený vlak. Ale v poho veď Sranda musí byť za každú cenu nie? NO, teda poliaci si s nás riadnych magorov spravili nie? Ale nie… Ono to má svoje výhody i nevýhody. Vo výhode sú ty čo nastupujú a ty čo sedia len dudrú… Tak ako ja… Po 45 minútovom oddychu sa vlak opäť pohol. Konečne. Vlak sa Hybe v pred. No, ale koľko sa bude hýbať v pred? NO, napočudovanie vlak prvú prestávku si dáva približne po pol hodinke. Fajn, veď ho Čaka ešte nejakých 700 KM, takže oddych je opodstatnený nie? Ale moje keci o tom, že ako často
stojíme sú nikým nevypočuté, takže ich význam a pochopenie ani račej neriešim.

Ako som už spomínal. Niekto sa v ležadlovom vlaku vyspi, niekto sa nevyspi. Patrím medzi tých čo sa dokážu vyspať. Nie, to nie je sladučký spánok, ale prežiť sa to dá. No, kto by nespal račej vo svojej postieľke, ktorá je fajnučko voňavá a aj vyhriata?
Možno sa taký nájde žeby svoju postieľku vymenil. Ale mňa by určite o tom nepresvedčil.
Po 6 hodinovom spánku som sa prebudil na to že vlak zastavil.
Fiha… Vonku už svieti slniečko, v kupé je riadny smrad, ja som spotený ako myš a moje bruško trpí nedostatkom potravy. Prichádzam aj na to, že bolo by dobré isť na WC, ale čo keď vlak stoji? Nie, ja idem na WC a keď vlak sa pohne potom to doriešim. Fajn schádzam s rebrinky. Pohyb na na polo bezpečnej rebrine nie je ružový, ale kúsok adrenalínu nezaškodí nie? Pravé som zišiel a vlak sa dáva do pohybu. Najprv sa ešte napijem fajnej malinovky, ktorá je fajná bez bublinková a tepla. No taká fajná ako…..
Prichádzam WC. Smrad horúco, to charakterizuje aktuálnu situáciu na WC. Po takmer 3 minútach sa vlak opäť rozhodne zastaviť. Paráda, môžem čakať… PO 5 minútach sa vlak začína hýbať. Super…! Na WC ku som bol 10 minút. Z toho som 7 minút čakal.
Vraciam sa späť a z príručnej batožiny vyberám žrádlo. Mňam, paradajka, paprika, chlieb s maslom a syrom budú spapané veľmi rýchlo. Po dobrých raňajkách vychádzam na chodbu k oknu. Pýtam sa „tie 4 zastávky znamenali čo?“… To nič… To si s nás strieľajú… Nie, nie… To sme prechádzali cez Gdansk.
No, posledné prekvapenie nás len čakalo. Vlak asi po hodinke Spomaľuje v poli. Fiha… Už 10 minút stojí… Odrazu sa objaví sprievodca a oznamuje cestujúcim, že vlak bude stáť asi 2-3 hodinky. OPS, poliaci si opäť s nás vystrelili. Niektorí vychádzajú s vlaku a ťahajú svoje batožiny k najbližšej dedine (nejakých 300 M). Ale treba aj pochváliť Poľské železnice. Do najbližšieho mesta boli zabezpečené 3 autobusy, ktoré odviezli všetkých cestujúcich. Čo na Slovensku zrejme neexistuje. Aspoň moja skúsenosť hovorí za všetko. Ale o tej sa môžem rozpísať nabudúce.

Pridaj komentár

