Skip navigation


Polepené lavice žiackymi žuvačkami, krabičky (obaly) plné žuvačiek a maximálne aktívny žiaci v prežuvaní žuvačiek, to je všetko, čo charakterizuje žuvačkovú party v škole.

Ako bojovať proti „žuvačkarom“ je naozaj niekedy ťažké. Nebudeme hovoriť o polepených laviciach, to je druhý problém, ktorý možno riešiť, ale tento článok nebude o tomto pojednávať.
Na boj proti „žuvačkarom“ môžeme použiť viacero spôsobov. Stačí premýšľať a logický, samozrejme matematický rozmýšľať a všetko ide samo. Motivácia žiaka typu: „dostávaš zápis za žuvanie žuvačky“ je „pozdravom“ pre klasifikačný hárok. No, ako možno motivovať žiaka takýmto zápisom: „žiak na hodine prežuval“. Nijako. Po hodine žiaci sa na tom samozrejme zabávajú „ja už mám 4 zápisy a mám to… no, ja mám prvý a to chodíme 2 týždne do školy“.
Takže zápis, metóda poriadku nemusí fungovať na každého. To spomínané sú samozrejme iba extrémy, ktoré v skutočnosti sa sem-tam vyskytnú. No, neviem si celkom predstaviť takéto vyhlásenie: „žiak dostal za opakované žuvanie žuvačky dvoječku schovania“. Príde mi to také „ironické“, lebo za prežuvanie dostať dvojku schovania je prosto nereálne. A okrem toho – nepočul som o žiadnom prípade, ktorý dostal dvojku schovania za žuvanie na hodinách.
Motivovať žiaka takým spôsobom nemotivujeme. Teraz som rozoberal vážnu vec. Teraz chcem rozobrať návod ako na „prežuvačov“.
Námety ako na nich môžete – ak chcete pridávať do komentárov. Ale ja vám prinášam návod ako jemne zaútočiť proti ním.
Prvým spôsobom môže učiteľ vyvolávať žiakov: „ty máš žuvačku, ideš odpovedať. Choď najprv odhodiť žuvačku a potom príď k tabuli“. Pekné, výstižné žiak už je motivovaný. Zistil že tým „voláčom k tabuli“ je žuvačka. Prestáva používať žuvačku na hodine a je motivovaný – „nebudem prežuvať, nebudem vyvolaný k tabuli“. Výhody:
1 – ekologické – ušetrite papier aj keď nič za neho nedostanete
2 – ekonomické – ušetrite s financiami – neničíte zbytočne pera,
3 – motivujete žiaka, aby neprežuval na vašej hodine,
4 – urobíte si dobré meno medzi žiakmi :-O
Nevýhodou je to, že keď vám prídu nato žiaci ste chytený na hruškách. Pokiaľ im to nepoviete, oni to určite nezistia. Už to nebudú divoké výpočty s kalendárom, ale plný kôš žuvačiek. Ale pozor na upratovačky – môžu sa prísť sťažovať, že v každom koši sa nachádza bula žuvačiek 😮
Ďalšia vec, ktorá vás môže trápiť – priamo podporujete ničenie prírody 😮
Už to nebudú žiaci, ale samozrejme učitelia 

Možnosti na motiváciu žiaka, aby nebol prežúvavcom existuje viacero. Stačí byť aktívny ako naša profesorka z matematiky 😮
Touto cestou ju pozdravujem 

3 Comments

  1. No mňa osobne by to nemotivovalo a nemotivuje to ani mojich spolužiakov, ktorí to majú na páke a žuje sa veselo ďalej. Túto metódu môžeš použiť možno u detí do 10 rokov 🙂

    • ale samozrejme… To všetko je irónia. Pre mňa motivácia v tomto prípade neexistuje. 🙂

  2. Jáj a ešte niečo, neprežúúúúúúúúúval


Pridaj komentár

