Skip navigation


Existuje bezpečnosť počítača? Áno existuje ale popri bezpečnosti existujú aj nástrahy, ktoré môžu vám dosť ublížiť.

Čo je vlastne bezpečnosť počítača? Pod týmto pojmom sa skrýva mnoho. Nie je to len o tom, že do počítača si nainštalujeme antivírusový program, ktorý v určitých intervaloch aktualizujeme. Nestačí len „antivírak“, pretože naše správanie vo virtuálnom svete môže veľmi ovplyvniť našu bezpečnosť. Ak sa budeme správať zodpovedne, potom aj naša bezpečnosť počítača bude stúpať nahor.
Čo predstavuje nástrahu pre bezpečnosť vášho počítača? Spyware, malware a vírusy – to sú pojmy, ktoré bežnej počítačovej verejnosti sú známe.
Teraz vám popíšem problémik, ktorý sa mi stal nedávno, ktorý má skoro dostal do hrobu
:-d
Nainštaloval som si program rapidshare downloader, ktorý mi mal pomôcť pri sťahovaní z Rapidshare. No jeho pomoc ma stala nejaké tie hodinky pri hľadaní riešenia problému, ktorý spôsobil. Ešte nikdy som si nemyslel, že môj počítač sa môže dostať aj do takého to „zovretia“. Po inštalácii program napísal: „tento program vyžaduje nutný reštart počítača. Pre pokračovanie kliknite na tlačidlo OK.“ Stláčam tlačidlo OK, keďže inú možnosť ani nemám. Kliknem a vyskočí okienko „vicrypt chyba. Tento program vyžaduje nutné reštartovanie počítača.“ Následne Windows napíše: „ukončite program vicrypt eror.“
Nič mi neostáva, klikám na tlačidlo ukončiť. Windows sa konečne reštartuje. Pri nabehnutí píše tu istú správu ako predtým: vicrypt chyba. Tento program vyžaduje nutné reštartovanie počítača.
Idem si otvoriť súbor s názvom „linky pre soft.txt“ a čo nevidím. Súbor sa mi premenoval na „linky pre soft.txt.vicrypt“ Divná prípona že? Klikám otvoriť, no Windows napíše v akom programe chcem otvoriť tento súbor…. To je asi správanie tohto programiku. Začínam riešiť problém… Hľadám návody a prichádzam na softwer, ktorý by to mal vyriešiť.
Program sa vola antivicrypt. Myslím si „super to mi určite pomôže“. NO moja radosť dlho netrvala. Softwer si dokázal poradiť s vicryptom (malware), ale jeho zdroj nedokázal nájsť. Mimochodom, tento programik mal tých „tajných“ agentov dosť. To, že zdroj neodstránil, môj problém ďalej pretrvával .začal som hľadať priamo ručne jeho zdroje.

Teraz napíšem ako si môžete odstrániť tento vicrypt nainštalovaný rapidshare downloaderom.
1 – odinštalujeme program rapidshare downloader,
2 – nainštalujeme si program antivicrypt, ktorým následne dáme prehľadávať počítač.
3 – keď sa skryje okienko „vicrypt chyba“, môžeme zaútočiť na jeho zdroje.
4 – spustime vyhľadávanie a napíšeme „rapdtopt“,
5 – vymažeme oba nájdené súbory (1 – je v programe files a druhý sa nachádza v priečinku Windows).
6 – po odstránení reštartujeme program. Hotovo, antivicrypt môže byť odinštalovaný.

Z návodu vyplýva, že aj antivírusový program nedokáže všetko. Pre prípadné otázky alebo nejasnosti píšte do komentárov vaše podnety.

5 Comments

  1. Dakujem za skutocne podrobný návod….mám rovnaký problém a idem na to podla Vás

    Stefan

  2. To som rád, že to niekomu pomôže. Dúfam, že zaberie tento návod. 🙂

  3. Hurrá….mám všetky súbori v povodnom stave…srdecná vdaka este raz aj za podrobný
    návod…postupoval som podla toho a problém mám vyriesený…este raz DAKUJEM !!!

  4. ahoj mne to tiez dost pomohlo ….. ale akurat sa mi nezmenili subory do povodneho stavu a niektore sa nedaju otvorit ked som ich zmenila ja a tu skratku som zrusila a nechala tu co tam bola aj predtim napriklad pri obrazku tak sa mi to nezmenilo ale sa to neda otvorit
    😦 neviem ci to pojde vobec a su to sestrine fotky 😦 bude sa hnevat :(.. ale inak mi to pomohlo dakujem neviete ako dalej? ked mi nejde vsetko otvorit?

    • Zuzka, z tvojho komentára je jasné, že si neodstránila zdroje nákazy, čo znamená, že tvoj problém viac-menej pretrváva. Nerob to, že prídeš a ručne prepíšeš súbor z „mojefotoo.jpg.vicript“ na „mojefoto.jpg“. Tým len súbor poškodíš a tým ho vlastne definitívne už nebudeš môcť používať.
      Podstata vicriptu spočíva v tom, že zašifruje súbory podľa svojho kódu a podľa ktorého je ich možné aj odšifrovať, ale na to potrebuješ odstrániť zdroje.
      A ako by som ti mohol ďalej pomôcť? Fuhaaa, najlepšie by bolo, ak by si vedela, že aký program si nainštalovala, ktorým ti vznikol aj tento problém.
      Môj článok hovorí iba o jednom programe… Je dosť možné, že robia to aj iné a preto jediné východisko je len zistiť, že aký program to spôsobil. Tak bude možné zistiť jeho zdroje.


Pridaj komentár

