Skip navigation


„Aj to je dosť možné.“ S dávkou úsmevu odpovedala Anička. „Počúvaj! Ty sa ho nejako snažíš zakrývať čo?“ „Ja by som povedala, že je to naopak.“ „žeby tvoj priateľ na teba myslel? To sa mi zdá nemožné. Sedí pri tebe a ešte aj na teba myslí. Nuž tebe sa o ňom musí snívať každú noc.“ „To máš pravdu. A keby si vedela aké sú to trháky…“ „Trháky a kde?“ „No, jasnačka… Tento rozhovor naberá nesprávny smer.“ Peter Komentoval dialóg Zuzky a Aničky. „Náhodou na tom nič zlého nie je. To len ty si ten chalan, čo si stále niečo musí domýšľať a potom sa hrá na toho, čo akože je sveta muška. No, priznám sa, že ja mám od toho ďaleko, aby som ťa mohla moralizovať. Možnože, že som na tom horšie ako ty.“ Reagovala Zuzka pohotovo. „Vy ste obaja taký istý.“ Konštatovala Anička s dávkou úsmevu a pokračovala: „V tom sa k sebe určite hodíte.“ „To chceš, aby som ti pokazila Peťka? Veď poznáš to, že všetko, čo sa mi dostane pod ruku nekončí v najšťastnejšom vzhľade.“ „To chceš povedať, že by si ma nežnými rukami bila?“ Opýtal sa Peter s určitou dávkou naivnosti. „nie, ja by som ťa nebila. Ja by som s tebou horšie veci robila.“ „Pane bože, len dúfam, že nie také…“ „aké?“ opýtal sa pohotovo Peter. „no, také, o ktorých sa nehovorí na verejnosti.“ Zuzka sa začala smiať. „Teda, aby som to spresnila na správne miesto. Hovorí sa o tom, len sú nad tým veľké, velikánske otázniky. Pokiaľ si nič nedomyslíš, tak je to vlastne jedno. Vieš, ale väčšinou je to tak, že predstavivosti sa nekladú medze. Takže pamätaj, že moja predstavivosť nezaostáva za tvojou. Síce aj možno áno. Teraz neviem na aký detail myslíš.“ „Veď to je jednoduché.“ Anička s pekným pohľadom si pozrela Zuzku a zabŕdla do Zuzky: „predstav si to, že tým detailom si ty.“ „no, určite… To nie, ja tomu neverím. To si nezaslúži.“ Bezbranno sa bránil Peter. „Tebe sa nepáči Zuzka?“ „nie je škaredá, ale nechajme to radšej tak.“ „Pozri sa na neho. Aký je z neho chytrák. Nechce mi povedať na verejnosti, že tajne o mne sníva.“ Vyčítavým pohľadom sa pozrela Zuzka na usmiateho Petra. „Keby si ty vedela nad čim a hlavne – nad kým snívam. To by sa ti až hlava krútila.“ „Tak toto jednoznačne musíš vysypať. A inač môžem ku vám sadnúť?“ „Ale áno môžeš… Pripadáš mi tu ako keby si prehovárala niekoho.“ „Keby len to, tak je všetko v pohodičke. Ja tu robím aj niečo viac.“ Zuzka sa začala smiať. „A čo takého?“ opýtala sa Anička so zvedavým pohľadom. „jednoducho povedané – namotávam si Peťka.“ „Len to mi prosím ťa nerob. Ja sa tu snažím cele poobedie spracovávať Peťka a ty mi ho len tak pre nič za nič schmatneš.“ „Keď chceš, tak môžeme si ho kamarátsky rozdeliť.“ „Ja nesúhlasím. To by vec neriešilo. A vôbec – ako by sme si ho rozdelili na tvoje vraj že dve polky?“ „Napríklad tebe by išla jeho dobrá Dušička a mne jeho nič nevnímajúce telo.“ Peter sa začal do nepríčetnosti smiať. „Tak teraz toto už nemá chybu . Také problémy neriešia ani chalani.“ „Veď áno, vyriešite horšie problémy.“ Pohotovo reagovala Zuzka, len aby obránila babenky. „My, chalani si určite nedelíme babenky. My ich iba hodnotíme podľa školskej stupnice – od jedna po päť.“ „to by som bola zvedavá, že akú známku ste mi dali. A vôbec – zmaturovala by som pri vás?“ Zvedavá Zuzka sa obzrela okolo seba. „Ak by bol takýto predmet, tak myslím, že nebola by to prechádzka po ružovej záhrade, ale „tvoje vedomosti“ by sme ohodnotili na vysokú úroveň.“ „že vedomosti. Počula si to Anička.“ Celá trojka sa začala smiať nad týmto výplodom Petra. „Joj, to nie je pre mňa, lebo ja sa nerada učím.“ Zuzka smutným hlasom dodala. „Ale to nie je problém. Podplatiť „profesorov“ nie je problém.“ „OK, poďme radšej od tejto témy preč, lebo ja sa rozplačem od smiechu. Potom si budete myslieť o mne, že som smutná.“ „Ty a smutná?“ Zuzka sa vyčítavým pohľadom pozrela na Aničku a pokračovala: „Už ťa vidím ako si utieraš slzičky. Také silné dievča a plakať? To skôr ja som taká slabučká.“ „No, možnože z časti máš pravdu. Ťažko by som mohla porovnávať teba a seba, lebo rozdiely medzi mnou a tebou sú velikánske. Veď to platí u každého. Odvážim sa ti negovať tvoju myšlienku o tom, že som vraj že silnejšia ako ty. Síce si dobrá kamarátka, ale asi všetko nevieš, čo by si mala vedieť o mne. Vlastne nie je to nič také dôležité, čo mala by si vedieť. Prežiješ aj bez toho.“ „Ja prežijem všetko. Predstav si, že aj nešťastnú lásku.“ „A čo si predstavuješ pod tou nešťastnou láskou? „to chceš akú dlhú poučku? 10 sekundovú, alebo tu „skúškovú“, ktorá je 10 minútová?“ „Môžeš povedať aj o tej 10 minútovej poučke. Možnože pomôže mi to do života.“ Vstúpil do babského rozhovoru Peter. „Peter, ono je to dosť ťažké povedať tak jednoducho . Ja neviem napríklad, čo si chalani predstavujú pod nešťastnou láskou.“ „To je dobrá otázka na zamyslenie… Ale veď ty povedz, čo si pod tým predstavuješ.“ „Láska ako pojem je pre mňa niečím relatívnym. Niekedy ten pocit silnej spätosti cítiš, no niekedy príde obdobie, kedy o tej láske ani „nepočuješ“. Ako keby vôbec neexistovala, ale ty o nej vieš, že ma existovať. Inak povedané – keď niekoho miluješ a on ťa podvádza. Je to najhoršie, čo môže lásku postretnúť. Aj v tomto prípade sa dá odpustiť, ale 100% veriť sa už nedá. No a potom to podvádzanie plus znížená vernosť = nešťastná láska. To je asi skrátený vzorec nešťastnej lásky. Myslím, že to je len jeden z príkladov nešťastnej lásky. V tomto svete ich nájdeš mnoho. Nemusíš sa obzerať okolo seba tak ďaleko a jasne ich uvidíš. Ja si myslím, že to na pároch vidieť aký je ich vnútorný vzťah a hlavne – o čom je ten vzťah. Síce nedá sa všetko posudzovať tak nadial ku, ale niektoré veci sa dajú dobré vyčítať.“ „Zaujímavé myšlienky však Peter?“ Milým pohľadom sa obzrela Anička po Petrovi. „Tak si sa na neho milo pozrela, že už som myslela, že ho z tej lásky prehltneš očkami. Páčil sa ti ten pohľad?“ opýtala sa Zuzka Petra.

Chceš si hneď a teraz prečítať ďalšie časti tohto príbehu?
V nasledujúcom zozname nájdeš ďalšie časti (sú to kapitoly staršie od tejto kapitoly, ktorá sa ti teraz zobrazuje):

  • Neuveriteľná nesúvislosť: Peter prekvapuje Aničku (kapitola 1)

      Neuveriteľná nesúvislosť: Peter a Anička stretávajú neznámeho Pána (kapitola 2)


        Neuveriteľná nesúvislosť: Peter a Anička rozprávajú o kamoške (kapitola 3)


          Neuveriteľná nesúvislosť: Tajné vyznanie lásky v podaní Aničky (kapitola 4)


            Neuveriteľná nesúvislosť: Anička pokračuje vo vyznaní (kapitola 5)


              Neuveriteľná nesúvislosť: Nebojuj pre lásku ale za lásku, alebo o tajnom sne (kapitola 6)


                Neuveriteľná nesúvislosť: Láska, kamarátstvo alebo nič? (kapitola 7)


                  Neuveriteľná nesúvislosť: Anička rozpráva o svojich myšlienkach lásky (kapitola8)


                    Neuveriteľná nesúvislosť: do pizzerky prichádza neznámo známy párik (kapitola 9)


                      Neuveriteľná nesúvislosť: Zuzka si doťahuje Petra(kapitola 10)


                        Neuveriteľná nesúvislosť: Bol/a si, si a budeš iba moja/môj (kapitola 11)


                          Neuveriteľná nesúvislosť: Horúci bozk (kapitola 12)

                            Chceš Oznámkovať tento Blog?

                            Svoje návrhy, nápady, inšpirácie, kritiku môžeš zdieľať sem:


                            Ostatné časti a aj „sídlo“ tohto príbehu nájdeš sem:

  • Pridaj komentár

